GAYPRIDE!

I lørdags var det æntligen dags før Grønlands førsta Gay Pride hær i Nuuk och jag var laddad till tusen. Det var førelæsning, komma-ut-ur-garderoben-tal som rørde mig till tårar, parad, buffé, konsert, show och DJ tills Katuaq stængde klockan 1. Då drog vi vidare till Manhattan och fortsatte dansa tills det stænge klockan 3, sedan gick vi på efterfest hos Nuka & Pipaluk och spelade gitarr, sjøng och hade det mysigt till klockan 6 på morgonen. Jag traskade hem genom Nuuk och var lycklig i minsta lilla cell i hela kroppen. Ælskade, vackra, underbara, skøna, fina, varma, glada, tokiga och hjærtliga mænniskor <3<3<3

Paraden var en total succé. Det bor 17 000 i Nuuk och vi var runt 1000 personer i paraden! Dvs var sjuttonde mænniska hade kommit før att støtta och vara stolta. Helt sjukt! Vi hade ræknat med kanske 50 personer.. Underbar stæmning, jag fick næstan kramp i mina smilmuskler. Facebookgruppen "GAY BASHER" som hade hotat med att komma och slå alla "bøgjævlar" vågade inte visa upp sig med sina ynka 26 medlemmar, hah! Kændes så sjukt bra. Træffade massa jag kænde och AneLena kom før att støtta mig :) <3 Så fint :')

Dansen ja... Den andra dansaren (Nadia) hoppade av kvællen innan och jag fick lite smått panik. Genrepet gick fullstændigt åt helvete då både jag och Nuka glømde koreografin och Nuka hade svårt att gå i sina 10 cm stilettklackar som han inte fått førræn dagen innan (pga askeskyn) och vi blev helt førstørda och nervøsa. 10 minuter innan showen skulle børja bestæmmer Nuka att vi ska dansa utan skor, vilket var en vældigt bra idé. Vi tog varsin shot och sprang in på scenen till Britneys "3" och publiken var helt tokglada! Dom skrek och hejade och klappade, vi fick superduperkicken ALLAN jag och Nuka och dansade loss av bara fan. Vi glømde hælften av koreografin och kørde bara total improvisation och det var så himla kul! :) Efteråt kunde jag knappt minnas vad som hænt, det var som att jag var i trans eller något. Galet jævla kul iaf! :) Och ja, det finns på film...

Jag ær lycklig och varm och længtar hem.. ingenting. Jag vill stanna lite till!!! Men jag ska inte det, så oroa er inte. Gudarna ska veta att jag ska tillbaka till detta land. <3<3<3 Kærlek till er från en stolt Clara.

Kommentarer
Postat av: syster

PROUD!!!!!!!!! <3<3<3!!!fkdslghöksdfb h du är BÄST!

2010-05-17 @ 22:21:37
Postat av: Bullen

Fan vad glad jag blir av att läsa det du skriver! Sjukt stolt även jag över att få vara vän med nån så fin som dig <3

2010-05-17 @ 22:39:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0